Jak zaprojektować funkcjonalne biuro i kto za to zapłaci?

Zarówno zakładanie, jak i zmiana lokalizacji biura to okazja do optymalizacji jego powierzchni. Każda firma to żywy organizm i rozwiązania architektoniczne, które kilka lat temu odpowiadały na jej potrzeby, dzisiaj mogą być już niewystarczające. Jeżeli firma nie jest bezpośrednio związana z rynkiem budowlanym, a nie chce ryzykować, że ostateczny efekt aranżacji powierzchni biura nie spełni jej oczekiwań, warto zdać się na profesjonalistów. Rynek usług projektantów, architektów i ekspertów od przygotowania biura jest bardzo szeroki, należy się jednak liczyć z kosztami od 100zł/m2 zaaranżowanej powierzchni. Alternatywą dla samodzielnego zlecania i nadzorowania aranżacji jest wynajem biura w obiektach, które oferują przygotowanie powierzchni dopasowanej do potrzeb każdej firmy.
 

Na co warto zwrócić uwagę przy aranżacji powierzchni?

 

  • Standard wykończenia

To zakres prac, których należy oczekiwać w ramach wynegocjowanej stawki czynszu. W zależności od obiektu może obejmować różne elementy, więc warto go dokładnie przeanalizować. Zgodnie z filozofią YouNick standard powierzchni powinien zawierać wszystko to, co jest niezbędne do rozpoczęcia pracy w biurze, tzn. po przyjściu do przygotowanego biura klient podłącza do sieci komputer i od razu może zacząć pracę. Należy też zwrócić uwagę na materiały wykończeniowe, swobodę wyboru kolorów, wykładzin itp., tak, by aranżacja biura wpisywała się w wizerunek firmy. Standard wykończenia powinien też jasno precyzować, gdzie zaczynają się prace dodatkowe, za które należy dopłacić wynajmującemu.

 

  • Lokalizacja biura w ramach budynku

Wynajmując powierzchnię (link do wynajmu powierzchni) warto zweryfikować, czy mamy możliwość dowolnego ulokowania biura w ramach oferowanej infrastruktury. Z reguły konstrukcja budynku sugeruje, czy w danym miejscu należy umieścić powierzchnie otwarte czy zamknięte. Mimo że obecnie odchodzi się od klasycznych podziałów powierzchni, tj. wyodrębniania małych pokoi czy własnych salek spotkań, żaden z wynajmujących nie powinien narzucać najemcy własnych rozwiązań. Niektóre obiekty, w tym Younick, projektują budynki o różnych filozofiach podziału powierzchni i są w stanie zaproponować klientowi hipotetyczne 100m2 zarówno jako 1 pomieszczenie, jak i 7 osobnych gabinetów.

 

  • Obecność powierzchni wspólnych

Najlepszym sposobem optymalizacji powierzchni biurowej jest wykorzystywanie pomieszczeń wspólnych. Standardem na rynku biurowców są wspólne węzły sanitarne, rzadziej kuchnie i jadalnie. W najnowocześniejszych obiektach należy spodziewać się salek spotkań, przestrzeni do pracy i prowadzenia rozmów telefonicznych, prysznicy i szafek na ubrania czy restauracji. Udostępnianie funkcjonalnych, nowoczesnych i kreatywnych powierzchni wspólnych zwiększa komfort i efektywność pracy, jednocześnie obniżając koszty prowadzonej działalności.

 

  • Podział powierzchni

Decydując się na biuro warto sprawdzić, jaki mamy wpływ na układ pomieszczeń w ramach wynajmowanej przestrzeni. Mniejsze obiekty są najczęściej zaaranżowane, a powierzchnie trwale podzielone. W tych miejscach najemcy mają możliwość wprowadzenia wyłącznie kosmetycznych, dodatkowo płatnych zmian. Z kolei parki technologiczne i duże obiekty biurowe przygotowują dla najemcy powierzchnię pod jego indywidualne potrzeby. Zapewniają usługi profesjonalnego architekta, który na podstawie wskazówek najemcy zaplanuje najbardziej optymalny układ biura, z uwzględnieniem elementów konstrukcji i instalacji, które nie podlegają zmianie. W YouNick funkcjonuje działem przygotowaniaproduktu, który odpowiada nie tylko za planowanie powierzchni, ale na życzenie klienta również dobiera umeblowanie i elementy dekoracyjne zgodne z najnowszymi trendami. Dzięki stałej, wieloletniej współpracy z dostawcami różnych rozwiązań, YouNick zapewnia największe możliwe do wynegocjowania rabaty, sięgające 40% cen bazowych.