Dlaczego warto wynajmować biuro w kompleksach biurowych lub parkach technologicznych?

  • Podstawową różnicą w wynajmie powierzchni w kompleksie biurowym jest sposób zarządzania nieruchomością. Zarządca dużego obiektu zdejmuje z najemcy obowiązki związane z utrzymaniem nieruchomości, czystością, prawidłowym działaniem wszystkich instalacji oraz wyglądem bezpośredniego otoczenia budynku. Usługi oraz media są kupowane w większej ilości, a co za tym idzie – za dużo mniejszą kwotę dla każdego z końcowych użytkowników.

Przykład: podpisując indywidualną umowę na zakup energii elektrycznej najemca ponosi średni koszt całkowity 1kWh w wysokości 0,53zł. Dla porównania YouNick, jako duży obiekt kupuje energię w innych grupach taryfowych, a członkostwo w grupie zakupowej dodatkowo wpływa za obniżenie ceny, która ostatecznie wynosi 0,36zł netto/ 1kWh. Oznacza to obniżkę w kosztach prądu na poziomie ok. 32%.

Oszczędności generować będzie wszystko, co zawiera komponent opłaty stałej. Dla przykładu – podpisując umowę na dostawę gazu najemca będzie ponosić indywidualnie koszty w wysokości ok. 120 zł/m-c, ale lokując się YouNick zapłaci kwotę odpowiadającą wynajmowanej przez niego powierzchni. Dla biura o wielkości 100 m2 będzie to kwota poniżej 100 zł. Można przyjąć, że oszczędność kosztów związanych z zakupem mediów i usług teleinformatycznych w kompleksie biurowym lub parku technologicznym może sięgać 30%.

 

  • Większa liczba firm wynajmujących powierzchnię biurową w danym kompleksie oznacza większą dostępność powierzchni wspólnych, które w zależności od obiektu mogą ograniczać się do korytarzy i toalet, albo - jak w przypadku YouNick - zawierają również nieodpłatne salki spotkań, kuchnie, restauracje, przestrzenie do aktywnego wypoczynku itp. Już sam fakt nieposiadania salki spotkań w ramach własnej powierzchni, tylko korzystanie z powierzchni wspólnych generuje oszczędności w przedziale 1100 zł-1700 zł netto miesięcznie.

 

  • Właściciele małych obiektów mają ograniczone możliwości inwestowania w rzeczy niezwiązane bezpośrednio z najmem powierzchni. W kompleksach biurowych i parkach technologicznych najemcy dodatkowo otrzymują w cenie udogodnienia takie jak: parkingi rowerowe i motocyklowe, prysznice dla pracowników czy bezpłatne miejsca parkingowe.

Dodatkowo w YouNick najemcy mogą korzystać z ciekawych szkoleń i warsztatów zarówno biznesowych, jak i z obszaru rozwoju osobistego, wypożyczalni ebooków z prasą fachową i beletrystyką, zajęć sportowych, masaży relaksacyjnychi wiele innych. Dla przykładu: miesięczny koszt kursu językowego dla 1 pracownika (jedne zajęcia tygodniowo z dojazdem) wynosi ok. 250 zł – 500 zł. W ramach programu HumaNick realizowanego w YouNick ten sam kurs będzie kosztował 50 zł (w tej kwocie pracownik otrzyma również dostęp do w/w usług).

 

  • Parki technologiczne zajmują się również pozyskiwaniem finansowania na prowadzenie działalności innowacyjnej. Najemcy mogą więc rozwinąć swój biznes wykorzystując kapitał oraz wiedzę i doświadczenie ekspertów z parku technologicznego.

YouNick od 5 lat prowadzi działalność inwestycyjną, tj. finansuje innowacyjne pomysły na biznes głównie z branży IT, ICT, IOT, Life Science, Farmacja, Biotechnologia. Od niespełna roku YouNick tworzy unikalny na skalę kraju one-stop-shop dla innowacji, tj. miejsce, w którym pomysłodawca innowacji otrzyma wsparcie od A do Z, tj. od weryfikacji pomysłu (user research), przez projektowanie, prototypowanie, testowanie, weryfikację czystości patentowej, opracowanie strategii IP, tworzenie modeli przychodowych, zapewnienie finansowania po komercjalizację produktu. Każda z tych faz ma prowadzić do tego samego celu: szybkiego stworzenia produktu, który będzie konkurencyjny na rynku oraz wartościowy dla jego ostatecznych użytkowników. YouNick to także fundusz inwestycyjny YouNick Mint, któryznalazł się w gronie 9 funduszy inwestycyjnych, które dostaną dofinansowanie z programu BRIdge Alfa w wysokości 24 mln zł na wsparcie nowatorskich projektów .

 

  • Nie każda firma potrzebuje własnego działu prawnego lub księgowego. Warto zwrócić uwagę, czy w miejscu wynajmu biura można dodatkowo uzyskać wsparcie w obszarach, w których jest ono potrzebne. Duże, prężnie działające obiekty wynajmujące powierzchnie z reguły udostępniają taką usługę. W ten sposób zamiast utrzymywać etat księgowy, najemca korzysta z usługi, która może kosztować już od 100 zł.

 

  • Warto zwrócić uwagę na prestiż adresu danego obiektu biurowego oraz jego rozpoznawalność dla potencjalnych klientów i pracowników. Wynajęcie biura w dużym i nowoczesnym kompleksie biurowym, prowadzącym kampanie reklamowe, pozytywnie wpłynie na profesjonalny wizerunek firmy.

 

  • Jednym z głównych zadań parków technologicznych jest budowanie efektu synergii. Younick realizuje te założenia poprzez wspieranie tworzenia relacji biznesowych, wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy najemcami. Otwiera to nowe możliwości dla sprzedaży produktów i usług pomiędzy najemcami, a także tańszego i pewniejszego zakupu usług potrzebnych do prowadzenia własnej działalności. Zorganizowana grupa zakupowa tworzona przez najemców, a zarządzana przez zespół YouNick jest tego najlepszym przykładem. Każdy z jej uczestników, w zależności od kupowanego asortymentu, zaoszczędził w 2015 roku 15-20 % na materiałach biurowych.

 

  • Kompleksy biurowe są lepiej chronione, wyposażone w monitoring, kontrolę dostępu, co znacznie wpływa nie tylko na samo bezpieczeństwo, ale i na koszty ubezpieczenia majątku firmy.

 

  • Prywatne Parki technologiczne są bardziej związane z biznesem niż publiczne. Prowadząc działalność gospodarczą, obejmującą m.in. wynajem powierzchni biurowych, przykładają dużą wagę do jej jakości i nowoczesności. Prywatne parki technologiczne dbają o to, by oferowana powierzchnia była najlepsza na rynku, co gwarantuje im zwrot z inwestycji. Dzięki temu najemcy mogą liczyć na to, że charakter budynków i terenów zewnętrznych będzie zawsze zgodny z obowiązującymi trendami, a oferta konkurencyjna.

 

  • Wynajmując biuro w dużych obiektach najemca pozostaje w bezpośrednim kontakcie z dedykowanymi opiekunami. Każde zapytanie dotyczące wynajmowanej powierzchni lub dodatkowych usług można kierować do wyznaczonej osoby, która niezwłocznie zajmie się daną sprawą. Warto też sprawdzić czy w budynku, w którym ma ulokować się firma, jest recepcja. Jest to miejsce pierwszego kontaktu zarówno dla klientów, jak i pracowników, i w znaczący sposób ułatwia prowadzenie działalności.