Print

Praca? Lubię to!
Rusza kampania społeczna YouNick i Uniwersytetu SWPS

Dlaczego warto lubić własną pracę i zarabiać na swojej pasji? Czy istnieje zależność pomiędzy zaangażowaniem pracownika a wynikami finansowymi przedsiębiorstwa? Po co inwestować w przyjazne przestrzenie pracy i udane relacje w zespołach? Na te i wiele innych pytań odpowie rozpoczynająca się kampania społeczna „Praca? Lubię to!". Czytaj więcej ⬇⬇⬇

Wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS jest skierowana do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w naszym kraju firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją.

 

 

ZAPISY

Inauguracja kampanii społecznej „Praca? Lubię to!” odbędzie się w siedzibie YouNick w Złotnikach, przy ul. Krzemowej 1, we wtorek, 10 maja br. w godzinach 10:00-16:00. Wstęp na konferencję jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji online za pośrednictwem formularza:

 

 

 

 

AGENDA FORUM OTWARCIA KAMPANII - 10 MAJA

 

 10:00-10:30

 Powitanie uczestników i przedstawienie założeń kampanii:
 Wiceprezydent Miasta Poznania
 Dagmara Nickel, Prezes parku technologicznego YouNick
 dr Aleksandra Bagieńska-Masiota, Prodziekan Uniwersytetu SWPS w Poznaniu

 10:30-11:00

 Magdalena Dziewguć / Head of Google for Work CEE                                       
 "Magiczny pył z Mountain View, czyli dlaczego tak wielu ludzi chce pracować w Google?"

 11:00-11:30

 Ewa Golik, Katarzyna Salamończyk-Napierska / Volkswagen Poznań
 „Czy i jak pracownik może polubić fabrykę?”

 11:30-12:30

dr Jarosław Kulbat / Uniwersytet SWPS
"Job crafting - konstruowanie pracy, konstruowanie szczęścia "

 12:30-13:30

 Przerwa kawowo-lunchowa i sesja networkingowa

 13:30-14:00

 Magdalena Owsiana / Cognifide
 "Feel Good @ Cognifide!"

 14:00-14:30

 14:30-15:00

 Tomasz Osięgłowski / Ultra Architects
 "W trosce o pracownika. 3 kreatywne projekty biurowców"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
 Andrzej Tucholski / bloger, youtuber                                                                 
 „Jak nie przepracować ani jednego dnia – eksperymentalna forma organizacji pracy i przeciwdziałaniu wypaleniom zawodowym?”

 15:00-16:00

 Sesja networkingowa i zakończenie konferencji

 

KOLEJNE WARSZTATY I SPOTKANIA

Konferencja 10 maja to zaledwie pierwsza odsłona naszego projektu. Pod koniec maja oraz w czerwcu zapraszamy wszystkich zainteresowanych na kolejne dwa wydarzenia, które odbędą się tym razem w poznańskiej siedzibie uczelni SWPS. Na 24 maja zaplanowaliśmy bezpłatny wykład dr Jacka Bucznego o motywacji oraz spotkanie z doświadczonymi praktykami biznesu – uhonorowaną tytułami Kobieta Przedsiębiorcza Poznania i Wielkopolski 2015 Moniką Zygmunt-Jakuć z firmy Bez Owijania oraz Michałem Taisnerem, twórcą poznańskiego startupu farmaceutycznego Smart Pharma. W wakacje razem z władzami Poznania oraz podmiotami zaangażowanymi w naszą kampanię zorganizujemy weekendową imprezę plenerową na Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania. A od września ponownie zaprosimy do parku technologicznego YouNick i Uniwersytetu SWPS na jesienny cykl warsztatów, szkoleń i prelekcji. Pierwszą edycję projektu podsumujemy podczas listopadowego Forum Zamknięcia, którego gospodarzem będzie uczelnia SWPS.

 

JAK DOJECHAĆ?

Do YouNick można dojechać z Poznania zachodnią obwodnicą miasta, drogą krajową nr 11 lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.
KLIKNIJ, ABY WYZNACZYĆ TRASĘ I ZOBACZYĆ MAPĘ OBIEKTU

 

DLACZEGO ORGANIZUJEMY KAMPANIĘ?

Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy czy ograniczenie syndromu wypalenia zawodowego to tylko niektóre wyzwania stojące przed polską gospodarką w najbliższej przyszłości. Jak im sprostać w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej i politycznej? Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. A stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw. Badanie Aon Hewitt z 2012 r. pokazało, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania zespołu (65% lub więcej) wypracowały pomimo kryzysu aż o 22% wyższy całkowity zwrot dla udziałowców niż średnia w 2010 r. Z ankiet pracowniczych zebranych przez Hay Group Insight wynika, że wysoce zaangażowani pracownicy mogą podwyższyć wyniki biznesowe firmy w zakresie  ok. 30% i osiągać nawet 2,5-krotnie lepsze przewidywane rezultaty od swoich niezaangażowanych kolegów. Opracowując Wskaźnik Zdrowia Organizacji firma McKinsey oszacowała natomiast, że w wyniku utraconej produktywności, zdemotywowani i aktywnie niezaangażowani pracownicy kosztują amerykańską gospodarkę rocznie aż 355 miliarda dolarów.

 

Jim Goodnight, szef amerykańskiego Instytutu SAS, powiedział kiedyś, że 95% kapitału jego firmy odpływa drzwiami codziennie wieczorem. A jego zadaniem jest stworzyć takie środowisko pracy, które sprawi, że ci ludzie wrócą każdego ranka. Te dwa zdania to w mojej opinii jedna z najlepszych recept na rynkowy sukces – twierdzi Dagmara Nickel, prezes parku technologicznego YouNick. – W ostatnich latach słowo „innowacyjność” odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy. Bez względu na to, czy jest to ogromna międzynarodowa korporacja, firma rodzinna, mały startup czy jednoosobowa działalność gospodarcza. W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości. Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy. Zaprezentujemy także historie osób, które podjęły ryzyko i często diametralnie zmieniły swoją ścieżkę zawodową. Mamy nadzieję, że nasza akcja rozpocznie konstruktywną dyskusję o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych i przyjaznych miejsc pracy. I stanie się pierwszym krokiem do trwałej zmiany mentalności polskich pracowników i pracodawców.