Drukuj

2016/10/10

O kapitanie-prezesie, trudnych powrotach i mądrym rodzicu w pracy
6. spotkanie kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”

Kim jest kapitan-prezes i jak medale mistrzów mogą inspirować liderów w biznesie? Dlaczego los właścicieli La Ruiny jest przestrogą dla marzących o własnej knajpie? Czy powrót do pracy po urlopie rodzicielskim musi być trudny? Jak być sobą w CV i podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą prelegenci przedostatniego już spotkania kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”. Na kolejną porcję inspirujących wykładów i warsztatów organizatorzy akcji zapraszają w środę, 19 października do Centrum Konferencyjnego YouNick w Złotnikach. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny pod warunkiem wcześniejszej rejestracji. Zapisz się! ⬇⬇⬇

Trwająca od marca do listopada br. kampania społeczna „Praca? Lubię to!” , której organizatorami są YouNick i Uniwersytet SWPS, skierowana jest do przedsiębiorców, pracowników wielkopolskich firm i instytucji, a także uczniów i studentów. Na przedostatnim, październikowym spotkaniu w naszej siedzibie swoją wiedzą podzielą się z uczestnikami doświadczeni teoretycy i praktycy biznesu.

O tym, czego biznes może nauczyć się od wybitnych trenerów i utytułowanych sportowców opowie dr Marcin Kochanowski, psycholog sportowy i wykładowca Uniwersytetu SWPS. W trakcie swojej prelekcji odkryje przed słuchaczami siłę charyzmy oraz tajniki budowania autorytetu i wykorzystania motywacji mistrzowskiej. Pokaże także, jak stać się dla swoich podwładnych kapitanem-liderem oraz w jaki sposób medale mistrzów sportu mogą być cenną wskazówką dla przedsiębiorców i ich pracowników.

Zaproszenie do udziału w akcji YouNick i SWPS przyjęli także Monika Mądra-Pawlak i Jan Pawlak, właściciele kultowej śródeckiej kawiarni La Ruina oraz restauracji i kina Raj - jednego z najgorętszych miejsc na kulinarnej mapie Poznania. Przedsiębiorcy, podróżnicy i dumni rodzice, od kilku lat łączący na co dzień prowadzenie trudnego biznesu gastronomicznego z mądrym wychowaniem dzieci, opowiedzą o tym, że jak nie jest nam wszystko jedno, to możemy wszystko. Na własnym przykładzie pokażą także, jak odnieść sukces w gastronomii i dlaczego są przestrogą dla wszystkich, którzy marzą o własnej knajpie.

W dzisiejszych czasach bardzo trudno łączyć efektywną pracę zawodową z mądrym i świadomym rodzicielstwem – mówi Beata Kiewisz, pomysłodawczyni i współorganizator kampanii „Praca? Lubię to!”. – Dlatego przedostatnie spotkanie naszej akcji postanowiliśmy w połowie poświęcić praktycznym zajęciom, które pomogą odnaleźć się w nowej rzeczywistości rodzicom wracającym do pracy po urlopie macierzyńskim, tacierzyńskim czy wychowawczym. Zapraszamy wszystkie świadome mamy i ojców na dwa inspirujące warsztaty, które poprowadzą coach Marta Maciszewska-Malinowska z firmy Family Manager oraz Paulina Stochniałek, doradca zawodowy i prezes spółki Aniołowie Konsultingu. Pierwsza z pań opowie uczestnikom o 5 krokach, które pomogą wrócić do pracy po urodzeniu dziecka oraz połączyć ją z rodzicielstwem w zgodzie ze sobą. Druga natomiast zdradzi, jak być sobą w CV i podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

 

ZAPISY

 

Szóste spotkanie kampanii społecznej "Praca? Lubię to!" odbędzie się w środę, 19 października w Centrum Konferencyjnym YouNick w Złotnikach k. Poznania (ul. Krzemowa 1) w godzinach 14:00-19:00. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji:

 

 

 

SZCZEGÓŁOWA AGENDA

 

 14.00-15.00

„Kapitan–prezes, czyli rzecz o byciu liderem"/
dr Marcin Kochanowski, Uniwersytet SWPS

 

Podczas swojego wykładu dr Marcin Kochanowski zaprezentuje przykłady, jakie możemy implikować do biznesu ze sportu - od wybitnych trenerów i sportowców grających na najwyższym światowym poziomie. W trakcie jego prelekcji słuchacze poznają elementy budowania autorytetu, sposoby wykorzystania motywacji mistrzowskiej oraz siłę charyzmy -  czynniki, które przydadzą się menadżerom i ... właścicielom małych firm. Zobaczą także, jaką wskazówką dla biznesu mogą być medale mistrzów sportu.


dr Marcin Kochanowski - psycholog, wykładowca Uniwersytetu SWPS. Doktor Uniwersytetu Gdańskiego, magister psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, certyfikowany psycholog sportowy. Uczestnik szkolenia z zakresu „Psychologii w sporcie cz. 3” oraz konferencji Trenerów Szkolenia Olimpijskiego „Pekin 2008”. Od kilku lat współpracuje z zawodnikami. Jest psychologiem sportowym w Szkole Mistrzostwa Sportowego im. K. Górskiego w Łodzi. Współpracował m.in. z zespołem – reprezentacją Polski mężczyzn w piłce ręcznej w latach 2006-2008, reprezentacją Polski w koszykówce na wózkach, młodzieżową reprezentacją Polski kobiet i mężczyzn w piłce ręcznej. Posiada duże doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów. Współpracował lub współpracuje m.in. z Fundacją Inkubator (współpraca przy projektach unijnych), prowadził szkolenia konsultantów oświatowych - zarządzanie zmianą - w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Przekazuje swoją wiedzę na licznych szkoleniach, kursach i konferencjach, dzieląc się nią z ludźmi sportu – trenerami i zawodnikami.

15.00 – 15.30

„Jak odnieść sukces w gastronomii, czyli przestroga dla wszystkich, którzy chcą prowadzić własną knajpę”/
Monika Mądra-Pawlak i Jan Pawlak, LaRuina

Na spotkaniu w YouNick właściciele jednej z najbardziej znanych kawiarni w Poznaniu opowiedzą o tym, że jak nie jest nam wszystko jedno, to możemy wszystko. I o tym, że prawda, w każdej robocie, szczególnie w knajpie, zawsze się obroni.


Monika Mądra-Pawlak i Jan Pawlak – na co dzień prowadzą w Poznaniu śródecką kawiarnię La Ruina z autorskimi wypiekami i kawą specialty coffee oraz młodszy Raj z kuchnią podróży. Pieką, komponują nieśmiałe i śmiałe wariacje w zakresie sernikologii. A kuchnia, którą serwują w Raju to próba ożywienia niesamowitych, nie tylko kulinarnych wspomnień z podróży. Precyzyjnie i z wielką dumą odtworzyli dania, na punkcie których przepadli bez reszty u źródeł. Serwują też na Śródce małe kino z 22 czerwonymi, rozkładanymi fotelami. Miłośnicy różnego rodzaju slow: food, travel czy drivingu. Bezgranicznie zakochani w podróżach. Ich stopy stanęły do tej pory m.in. na Kubie, w Tajlandii, Wietnamie, Laosie, Kambodży, Peru, Boliwii, Maroko, Hong Kongu, Sri Lance, Izraelu i większości krajów starego kontynentu. Są dumnymi rodzicami. Wolą invent niż event, hej niż tej, wyżyny niż niziny, wyż niż niż. Uzależnieni od kuchni, podróży i książek kulinarnych.

15.45 – 16.30

„Rodzic wraca do pracy – 5 kroków, które pomogą Ci łączyć pracę z rodzicielstwem w zgodzie ze sobą”/
Marta Maciszewska-Malinowska, Family Manager

 

Warsztat Marty Maciszewskiej-Malinowskiej jest skierowany do osób, które chcą wrócić na rynek pracy po przerwie związanej z rodzicielstwem, ale brakuje im pewności siebie i wiary w swoje możliwości. I nie wiedzą, od czego zacząć i jak łączyć te dwa obszary. A także do wszystkich rodziców, którzy nie chcą rezygnować z bycia świadomą, aktywną mamą/ świadomym, aktywnym tatą i jednocześnie chcą pracować i rozwijać się zawodowo.

 

Uczestnicy warsztatu:

•        poznają 5 kroków, które w spokojny i skuteczny sposób pomogą im wrócić na rynek,

•        dowiedzą się, jak pracować nad pewnością siebie i świadomością swoich kompetencji zawodowych,

•        zobaczą, że można łączyć pracę z rodzicielstwem na wiele różnych sposobów,

•        dowiedzą się, jak rozmawiać z pracodawcą,

•        stworzą ramowy plan działania.

 

Marta Maciszewska-Malinowska - coach pracujących rodziców, pomaga im wracać na rynek i łączyć pracę z rodzicielstwem. Współpracuje z firmami tworząc programy Working Parents dla rodziców-pracowników, prowadzi warsztaty, webinaria, coaching indywidualny oraz Klub Przedsiębiorczych Mam. Współpracowała m.in. z Unilever, Prudential, Concordia Design, Nivea, Świadoma Mama, mamopracuj.pl. Prywatnie mama dwójki dzieci. Bloguje o pracujących rodzicach na www.familymanager.pl.

16.30 – 19.00

„Wracam do gry. Być sobą w CV i podczas rozmowy kwalifikacyjnej”
Paulina Stochniałek, Aniołowie Konsultingu

 

Raz na jakiś czas podejmujemy w naszym życiu decyzję o zmianie pracy lub co gorsza – jesteśmy do niej zmuszeni. Stajemy przed koniecznością stworzenia CV, które w atrakcyjny sposób pokaże nasze dotychczasowe osiągnięcia zawodowe. Jeśli okażemy się w tym skuteczni, to zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Warsztat z elementami wykładu Pauliny Stochniałek skierowany jest do osób, które chcą sterować swoim życiem zawodowym w świadomy sposób. Osób, które rozumieją, że praca stanowi główną pozycję w naszym dobowym planie i dlatego tak ważne jest, by szukać dopasowania i obopólnej satysfakcji zamiast manipulowania i naginania się na siłę do potencjalnych oczekiwań.

 

Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się:

•         jak pisać i jak nie pisać CV,

•         co jest ważne przed rozmową i jak się do niej przygotować,

•         jak poradzić sobie w sytuacjach trudnych do przewidzenia,

•         i wreszcie, jak być autentycznym, wzbudzać zainteresowanie i zaufanie.

 

Paulina Stochniałek - prezes firmy Aniołowie Konsultingu. Specjalizuje się w dopasowywaniu ludzi i ich potencjału do projektów branży IT. Funkcje menadżerskie pełni od wielu lat, zbierając doświadczenia i poznając specyfikę pracy zarówno korporacji, jak i małych firm. Dbała o działalność operacyjną, finanse, a przede wszystkim rekrutację i rozwój pracowników. Kilka lat prowadziła szkolenia, głównie dla kadry kierowniczej. Prowadzi również zajęcia dla studentów Wyższej Szkoły Bankowej, przygotowując ich do wymagań rynku pracy. Jest głęboko przekonana, że każdy człowiek ma w sobie energię i siłę, by realizować marzenia i zachęca do poszukiwania własnych motywacji.

 

DOJAZD

Do siedziby YouNick można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las. Parking dla aut osobowych znajduje się na terenie Centrum Biotechnologii BioNick (ul. Kobaltowa 6, wjazd zielony).

KLIKNIJ, ABY WYZNACZYĆ TRASĘ I ZOBACZYĆ MAPĘ OBIEKTU

 

 

 

---------------------------------

Kampania społeczna „Praca? Lubię to!” to wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS. Celem akcji jest rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych miejsc pracy oraz pokazywanie pozytywnych wzorców, dotyczących zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni do pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i życzliwości. Projekt jest skierowany do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w Polsce firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją. Szczegółowe informacje o projekcie są dostępne na stronie www.younick.pl/pracalubieto oraz www.swps.pl/poznan, a także na profilach organizatorów na Facebooku.

Patronat honorowy nad kampanią „Praca? Lubię to!” objął Prezydent Miasta Poznania, a patronami medialnymi akcji zostali: dziennik Puls Biznesu, portal Odpowiedzialnybiznes.pl, dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski, magazyn Strefa Biznesu, gazeta i portal Naszemiasto.pl, telewizja WTK oraz portal Epoznan.pl.