Print

Podsumowanie plenerowego wydarzenia "Praca po urlopie? Lubię to!"
Czy pracę da się lubić nawet po urlopie?

Jak wrócić do pracy po urlopie z uśmiechem? Na to niełatwe pytanie próbowali odpowiedzieć 3 września podczas plenerowej imprezy na Wolnym Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania organizatorzy kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”. ⬇⬇⬇

 

Bezpłatna impreza plenerowa „Praca po urlopie? Lubię to!” zgromadziła w pierwszą sobotę nowego roku szkolnego na Wolnym Dziedzińcu UMP łącznie kilkaset osób. Podczas czwartej odsłony kampanii społecznej parku technologicznego YouNick i Uniwersytetu SWPS poszukiwano sposobów na łączenie pracy z pasją oraz efektywny powrót po wakacjach do zawodowych obowiązków. Organizatorzy przygotowali dla uczestników aż cztery strefy tematyczne: wykładowo-warsztatową, coachingowo-doradczą, kreatywną oraz dziecięcą. 

W pierwszej z nich na wygodnych leżakach można było wysłuchać inspirujących wykładów doświadczonych coachów i przedsiębiorców. Beata Kiewisz, pomysłodawczyni i współorganizatorka kampanii „Praca? Lubię to!”, opowiedziała, jak zmienić pracę pod presją zarabiania na zarabianie na pasji. Małgorzata Kowalczewska z Uniwersytetu SWPS pokazała, jak i po co odkrywać swoje mocne strony, a Agnieszka Pawłowska z tej samej uczelni mówiła, jak praktyka uważności może pomóc w pracy i rozwoju zawodowym. Przedstawiciele biznesu w osobie Krzysztofa Justynowicza, założyciela Aniołów Konsultingu, organizacji zrzeszającej freelancerów, oraz Piotra Pietrzaka z IBM Polska podzielili się natomiast swoją wiedzą o blaskach i cieniach pracy odpowiednio freelancera oraz pracownika korporacji. 

Tłumy słuchaczy przyciągnął wykład pierwszego w Polsce jogina śmiechu Piotra Bielskiego, który przekonywał, że śmiech to zbyt poważna sprawa, żeby zostawiać ją przypadkowi. W trakcie imprezy opowiedział, jak odkrył podczas podróży do Indii jogę śmiechu - wyjątkową metodę redukcji stresu i rozwoju osobistego oraz jak zapragnął, aby nasz kraj wbrew stereotypom stał się najbardziej roześmianym miejscem na świecie. Po skończonym wykładzie zaprosił wszystkich zgromadzonych do wspólnej praktyki jogi śmiechu i poznania jej benefitów. 

Ogromnym powodzeniem wśród uczestników imprezy cieszyła się w sobotę także strefa coachingowo-doradcza, w której można było skorzystać z indywidualnych, kilkunastominutowych konsultacji z doświadczonymi coachami i doradcami zawodowymi, m.in. z Uniwersytetu SWPS oraz z firm Aniołowie Konsultingu, Volkswagen Poznań i Można.pl. W czasie gdy dorośli zdobywali wiedzę i szukali nowych inspiracji, ich pociechy pod okiem studentek ze School of Form budowały latawce, a uczestnicząc w warsztatach Kompas Wyspy Zmian odkrywały swoje pasje i talenty zawodowe. Wszystkie osoby bez względu na wiek mogły na stoisku Stowarzyszenia Klanza zapoznać się z pobudzającymi kreatywność kartami metaforycznymi. Hitem imprezy okazała się atrakcja przygotowana w strefie kreatywnej przez firmę Volkswagen Poznań oraz studentów Politechniki Poznańskiej. Prawdziwy bolid, ustawiony w samym sercu Wolnego Dziedzińca, budził zainteresowanie nie tylko uczestników eventu, ale także zagranicznych wycieczek zwiedzających poznański Stary Rynek i jego okolice.

Kolejne bezpłatne wydarzenie w ramach kampanii „Praca? Lubię to!” parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS odbędzie się w poniedziałek, 26 września w Centrum Konferencyjnym YouNick w podpoznańskich Złotnikach. Tym razem organizatorzy przybliżą uczestnikom warsztatów tematykę work-life balance, odkrywania swojego naturalnego potencjału oraz zagadnienia związane z lean-leadership, interesujące zwłaszcza dla firmy, które aspirują do bycia prawdziwie innowacyjnymi we współczesnym, dynamicznie zmieniającym się świecie.  

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z imprezy na Facebooku.

 

---------------------------------

Kampania społeczna „Praca? Lubię to!” to wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS. Celem akcji jest rozpoczęcie konstruktywnej dyskusji o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych miejsc pracy oraz pokazywanie pozytywnych wzorców, dotyczących zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni do pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i życzliwości. Projekt jest skierowany do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w Polsce firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją. Szczegółowe informacje o projekcie są dostępne na stronie www.younick.pl/pracalubieto, a także na profilach organizatorów na Facebooku.

Patronat honorowy nad kampanią „Praca? Lubię to!” objął Prezydent Miasta Poznania, a patronami medialnymi akcji zostali: dziennik Puls Biznesu, portal Odpowiedzialnybiznes.pl, dziennik regionalny Polska Głos Wielkopolski, magazyn Strefa Biznesu, gazeta i portal Naszemiasto.pl, telewizja WTK oraz portal Epoznan.pl.